Sunday 25 August 2013

Harian Metro Mountain Bike GP

 
 
Tarikh : 25 August 2013
Lokasi : Kellie's Castle, Batu Gajah, Perak.
Jarak Kayuhan : 42 km.
 
Akhirnya sampai juga Harian Metro MTB GP ke Perak, So team kiteorg tidak melepaskan peluang untuk menyertai event ini. Walaupun dugaan agak besar iaitu 2 minggu pas raya, masing2 dalam mood raya, ketupat rendang masih menjadi santapan, tapi pendaftaran tetap dilakukan. Seramai 9 orang team MTBeskal mendaftarkan diri untuk menyertai MTB GP ni, tapi malangnya, Sharul awal2 tak dapat join pasal kecederaan dan kena rehat 2 bulan dari bersukan.. (ayam tambatan to, seperti yang tertera dalam harian metro).. Untuk makluman, 8 daftar untuk jamboree terbuka dan 1 (izhar) untuk kategori veteran.
 
Dan, pada hari kejadian, hanya 6 orang yang berjaya muncul kerana Alip dan Fauzi (sandaran team) juga tak dapat datang pasal keje. Kiteorng (ako, faizal, shamsul & izhar) cuba keluar awal untuk mendapatkan kedudukan yang baik untuk permulaan. Tapi apabila sampai ke Kellies castel, dah penuh rider2 menuggu dan kesusahan untuk mendapatkan parking kreta juga membuatkan kiteorang lambat. Rasenye mase starting, kiteorng mmg duk belakang.. tempat ke 1000 lbh.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ceria di belakang.. :).. Shamsul, Izhar, Faizal, Ani.
 
 
 


 
Faizal dengan aksi yang memberangsangkan, walaupun jarang kayuh sebelum event tapi dapat menghabiskan dengan masa yang agak pantas.
 
 
Mail bertuah mendapat helmet Gang dan Shamsul mendapat lampu basikal.

 
Overall geng MTBeskal ako yang sampai dulu pun dapat no 353, Ani no 361 dan kemudian Faizal, Mail, Shamsul & Izhar. Secara keseluruhan, memang penganjuran yang baik dengan goodis yang terbaik, marshall, checkpoint pun ok dan medal yang cantik. Cuma makanan kena improve ckit dan harap tak habis lambat sangat.. Letih nak tunggu sampai habis event. Yang lain ok dan harap dapat sertai lagi.


 

No comments:

Post a Comment